Blokada kosztowności za pomocą Belataceptu w transplantacji nerek ad 6

Wśród pacjentów z przewlekłą neoporozą aloprzeszczepową obliczona szybkość filtracji kłębuszkowej była wyższa w obu grupach belataceptowych niż w grupie z cyklosporyną. Przetrwanie pacjenta i przeszczepu alogenicznego
Tabela 4. Tabela 4. Analiza przeżycia pacjenta i przeszczepu alogenicznego, zgodnie z intencją leczenia. Czterech pacjentów z grupy cyklosporyny zmarło, a jeden pacjent z grupy intensywnej belataceptu zmarł. Dwóch z czterech pacjentów zmarłych w grupie z cyklosporyną zmarło z przyczyn sercowych. Utrata przeszczepu wśród pacjentów, którzy przeżyli była rzadka – występowała u trzech pacjentów otrzymujących intensywny belatacept, przyjmujących mniej intensywny belatacept i dwóch otrzymujących cyklosporynę – i była najczęściej spowodowana przyczynami technicznymi, takimi jak zakrzepica żył nerkowych lub tętnic nerkowych (tabela 4).
Bezpieczeństwo
Tabela 5. Tabela 5. Częstość występowania zdarzeń niepożądanych. Podsumowania dotyczące bezpieczeństwa opierają się na doniesieniach o nowych lub pogarszających się zdarzeniach niepożądanych, ustalonych przez badaczy. Zdarzenia niepożądane, których częstość była o co najmniej 5 punktów procentowych wyższa w grupie leczonej cyklosporyną niż w grupie otrzymującej belatacept, obejmowały leukopenię, niedokrwistość, obrzęk, nadciśnienie, zakażenie dróg moczowych, hipokaliemię, hipomagnezemię, kwasicę, drżenie, nadmierne owłosienie i cukrzycę (Tabela 5). . Epizody odrzucenia zgłoszone przez badaczy jako zdarzenie niepożądane były jedynym niepożądanym zdarzeniem, którego częstotliwość była co najmniej o 5 punktów procentowych wyższa w obu grupach belataceptów niż w grupie z cyklosporyną: 26 procent w grupie otrzymującej intensywny belatacept, 32 procent w grupie otrzymującej mniej -miękny belatacept i 16% w grupie leczonej cyklosporyną (p = 0,06). Niektóre podejrzewane epizody odrzucenia przeszczepu zawarte w tej analizie zostały później określone przez orzekanie, że nie reprezentują faktycznych epizodów ostrego odrzucenia. Zdarzenia potwierdzone przez orzeczenie uwzględniono w pierwotnej analizie skuteczności, która wykazała podobny odsetek ostrego odrzucenia w trzech grupach (tabela 2). Do tej pory nie zgłaszano klinicznie istotnych działań niepożądanych podczas infuzji belataceptu ani w pierwotnym badaniu ani podczas obserwacji.
Częstość infekcji była podobna w obu grupach: 73 procent w obu grupach belatacept i 75 procent w grupie z cyklosporyną. Najczęstsze były infekcje dróg moczowych (23 procent w grupie otrzymującej intensywną terapię, 24 procent w grupie otrzymującej mniej intensywną terapię i 31 procent w grupie z cyklosporyną) i infekcje wirusem cytomegalii (15 procent, 14 procent i 18 procent, odpowiednio).
Nowotwory występowały u dwóch pacjentów leczonych intensywnym belataceptem (jeden miał raka piersi, a jeden miał zaburzenia limfoproliferacyjne po przeszczepie) iu dwóch pacjentów leczonych cyklosporyną (jeden miał raka skóry, a jeden miał raka tarczycy). Jednak po przeszczepie zespół limfoproliferacyjny opracowany u dwóch dodatkowych pacjentów leczonych intensywnym schematem 2 i 13 miesięcy po leczeniu belataceptem został zastąpiony konwencjonalnymi środkami immunosupresyjnymi (takrolimus, mykofenolan mofetylu i kortykosteroidy). Spośród trzech pacjentów, u których rozwinęło się zaburzenie limfoproliferacyjne po przeszczepieniu, u dwóch wystąpiły pierwotne zakażenia wirusem Epstein-Barr.
[więcej w: nfz katowice sanatoria, choroby genetyczne dzieci, laser biostymulacyjny ]
[podobne: olx trzebiatów, internista prywatnie wrocław, mica w kosmetykach ]