Erytropoetyna jako czynnik angiogenny siatkówki w proliferacyjnej cukrzycowej retinopatii czesc 4

Aby przeanalizować korelację między erytropoetyną i VEGF dla 72 pacjentów z proliferacyjną retinopatią cukrzycową, uzyskaliśmy moc 0,94, gdy zastosowaliśmy test braku korelacji na podstawie transformacji Fishera współczynnika korelacji Pearsona, co dało prawdziwą wartość korelacji 0.4. Wyniki
Erythropoietin szklisty i poziomy VEGF
Tabela 1. Tabela 1. Charakterystyka pacjentów. Próbki nierozcieńczonego płynu szklistego zebrano z oczu 73 pacjentów z proliferacyjną retinopatią cukrzycową i 71 pacjentów z bez cukrzycowymi chorobami oczu, w tym idiopatyczną błonę przednowotworową, witreoretinopatię proliferacyjną, zapalenie błony naczyniowej, idiopatyczną lukę plamki, odwarstwienie siatkówki rogówki, makro-nerwy siatkówki, zespół Tersona i błonę naczyniową naczyniówki (tabela 1). Uwzględniono próbki cieczy wodnistej zebrane od siedmiu pacjentów z zapaleniem błony naczyniowej.
Ryc. 1. Rycina 1. Poziomy szkliste erytropoetyny i naczyniowego śródbłonkowego czynnika wzrostu (VEGF). W panelu A, wykresy boksu i wąsów pokazują poziomy erytropoetyny i VEGF dla pacjentów z proliferacyjną retinopatią cukrzycową (PDR) i dla pacjentów z cukrzycą bez cukrzycy. Wykresy przedstawiają również poziomy w podgrupach z czynną i spoczynkową proliferacyjną retinopatią cukrzycową oraz te w następujących podgrupach bez cukrzycowych chorób ocznych: idiopatyczną plamkę żółtą, rehematogenne odwarstwienie siatkówki, zapalenie, idiopatyczną błonę epiretinalną lub inne choroby. Dolne i górne wąsy odpowiadają odpowiednio 10 i 90 percentylom. Wiersz w polu odpowiada wartości środkowej, a znak plus (+) reprezentuje wartość średnią. Panel B pokazuje wykres punktowy dla korelacji między poziomami VEGF poddanymi transformacji logarytmicznej i poziomem erytropoetyny szklistej u pacjentów z proliferacyjną retinopatią cukrzycową.
Tabela 2. Tabela 2. Proporcja pacjentów z proliferacyjną retinopatią cukrzycową w każdym kwartylu poziomów szklistych erytropoetyny i naczyniowego śródbłonkowego czynnika wzrostu (VEGF). Poziom szklistej erytropoetyny i VEGF był istotnie wyższy u pacjentów z proliferacyjną retinopatią cukrzycową niż u osób z cukrzycą bez cukrzycy (ryc. 1A). Mediana poziomu erytropoetyny wynosiła 464,0 mIU na mililitr (zakres od 64,5 do 3720,0) u pacjentów z proliferacyjną retinopatią cukrzycową i 36,5 miu na mililitr (zakres od 0,4 do 68,0,0) u pacjentów z cukrzycą bez objawów choroby (P <0,001). Mediana poziomu VEGF wynosiła 345,0 pg na mililitr (zakres od 0 do 10600,0) w grupie z proliferacyjną retinopatią cukrzycową i 3,9 pg na mililitr (zakres, od 0 do 2130,0) w grupie bez cukrzycy (P <0,001). Najwyraźniej odsetek pacjentów z proliferacyjną retinopatią cukrzycową, która odpowiada zmiennej odpowiedzi w wieloczynnikowych analizach regresji logistycznej, był wyższy w wyższych kwartyli erytropoetyny i poziomów VEGF (tabela 2).
Dla celów badawczych zbadano także poziomy erytropoetyny i VEGF w podgrupach pacjentów z różnymi stadiami proliferacyjnej retinopatii cukrzycowej w porównaniu z podgrupami pacjentów z różnymi cukrzycowymi chorobami bez cukrzycy (ryc. 1A)
[więcej w: usg nadgarstka, spitaderm karta charakterystyki, korona protetyczna cena ]
[podobne: elucja, odbudowa zeba cena, biszkopt z owocami przepis ]