Mięsak Kaposiego po transplantacji nerek

Regresja mięsaka Kaposiego u osób po przeszczepieniu nerki po przejściu z leczenia cyklosporyną i mykofenolanem mofetylu na syrolimus, jak donosi Stallone i in. (Wydanie z 31 marca), jest godna uwagi i potwierdza wcześniejsze obserwacje.2.3 Jednak wyniki badań immunohistochemicznych w tym badaniu1 wydają się mniej przekonujące. Wykryto, że Flk-1 / KDR wykryto w skrawkach nerkowych utrwalonych acetonem , ale wyraźnie stwierdzono, że pacjenci nie mieli żadnego wpływu na narząd. Figura 2A, Figura 2B i Figura 2C artykułu nie wydają się wykazywać znacząco odmiennej ekspresji czynnika wzrostu śródbłonka naczyniowego (VEGF), na pewno nie w zakresie od 5 do 60, jak zastrzegano na Figurze 2D. To samo zastrzeżenie dotyczy rysunku 3A do 3D w odniesieniu do Flk-1 / KDR. Wizualna ocena ilościowa barwienia immunohistochemicznego na skrawkach tkanek w arbitralnych jednostkach nie jest wiarygodna, jeśli w ogóle jest to wykonalne, ponieważ zależy w dużej mierze od parametrów technicznych, które nie mogą być wystarczająco wystandaryzowane i, co ważniejsze, od liczby komórek eksprymujących badany antygen. Z tego powodu porównywanie skóry normalnej z tkanką mięsaka Kaposiego wydaje się nieistotne.
Jean Kanitakis, MD
Edouard Herriot Hospital, 69003 Lyon, France
[email protected] inserm.fr
3 Referencje1. Stallone G, Schena A, Infante B, i in. Syrolimus w przypadku mięsaka Kaposiego u osób po przeszczepieniu nerki. N Engl J Med 2005; 352: 1317-1323
Full Text Web of Science MedlineGoogle Scholar
2. Campistol J, Gutierrez-Dalmau A, Torregrosa JV. Konwersja do syrolimusa: udane leczenie mięsaka Kaposiego po przeszczepieniu. Transplantation 2004; 77: 760-762
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
3. Lebbe C, Euvrard S, Antoine C, i in. Intér.t du sirolimus dans le traitement de la maladie de Kaposi: 3 obserwacje chez le transplanté rénal. Ann Dermatol Venereol 2004; 131: Suppl 1: 127-127 abstract.
CrossrefGoogle Scholar
Uderzająca cecha w raporcie Stallone et al. jest to, że wszyscy pacjenci mieli mięsaka Kaposiego ograniczonego do skóry. Jest to sprzeczne z wcześniejszymi seriami, w których od 44 do 62 procent pacjentów miało bardziej rozległą chorobę, głównie obejmującą płuca lub narządy wewnętrzne jamy brzusznej, w momencie diagnozy.1-4 W tych raportach średni czas od przeszczepienia do diagnozy mięsaka Kaposiego wahał się od 18 do 39 miesięcy. W przypadku Stallone i wsp. Średni czas do rozpoznania wynosi 12 miesięcy po transplantacji. Jedną z interpretacji tych różnic jest to, że większa czujność Stallone i współpracowników doprowadziła do szybszego rozpoznania mięsaka Kaposiego, umożliwiając przerwanie podawania inhibitora kalcyneuryny we wcześniejszym stadium choroby, a tym samym zapewniając lepszy wynik.
Matthew M. Edey, MB, BS
Szpital Freeman, Newcastle upon Tyne NE7 7DN, Wielka Brytania
[email protected] org.uk
4 Referencje1. Montagnino G, Bencini PL, Tarantino A, Caputo R, Ponticelli C. Cechy kliniczne i przebieg mięsaka Kaposiego u pacjentów po przeszczepieniu nerki: należy podać 13 przypadków. Am J Nephrol 1994; 14: 121-126
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
2. Duman S, Toz H, Asci G, i in Skuteczne leczenie mięsaka Kaposiego po transplantacji poprzez zmniejszenie immunosupresji. Nephrol Dial Transplant 2002; 17: 892-896
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
3. Moray G, Basaran O, Yagmurdur MC, Emiroglu R, Bilgin N, Haberal M. Terapia immunosupresyjna i mięsak Kaposiego po transplantacji nerki. Transplant Proc 2004; 36: 168-170
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
4. Zavos G, Bokos J, Papaconstantinou I, i in. Kliniczno-patologiczne aspekty 18 mięsaka Kaposiego wśród 1055 greckich biorców przeszczepionej nerki. Artif Organs 2004; 28: 595-599
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
Stallone i jego współpracownicy zgłaszają regresję skórnego mięsaka Kaposiego u biorców przeszczepionej nerki z przejściem z leczenia cyklosporyną na syrolimus. Niniejsze badanie potwierdza nasze doświadczenie u dwóch pacjentów.1
Tabela 1. Tabela 1. Charakterystyka pacjentów. Obecnie obserwujemy siedmiu biorców przeszczepu nerki (w sześciu ośrodkach w Hiszpanii), u których mięsak Kaposiego skórny ustąpił po zmianie terapii na sirolimus (Tabela 1). W badaniu Stallone et al., Cyklosporyna i mykofenolan mofetylu zostały zatrzymane i jednocześnie wprowadzono syrolimus. Można argumentować, że remisja była częściowo spowodowana minimalizacją terapii immunosupresyjnej. Jednak w sześciu z siedmiu przypadków w naszej serii leczenie immunosupresyjne zostało znacznie zmniejszone przed rozpoczęciem leczenia syrolimusem, ale zmiany mięsaka Kaposiego nie wykazały odpowiedzi klinicznej. Regresję można było osiągnąć dopiero po wprowadzeniu syrolimusa. Wynik ten wzmacnia pogląd, że działanie syrolimusa było raczej efektem przeciwnowotworowym, niż zmniejszeniem immunosupresji.
Alex Gutiérrez-Dalmau, MD
Josep M. Campistol, MD
Szpital Clínic, 08036 Barcelona, Hiszpania
[email protected] ub.es
Odniesienie1. Campistol JM, Gutierrez-Dalmau A, Torregrosa JV. Konwersja do syrolimusa: udane leczenie mięsaka Kaposiego po przeszczepieniu. Transplantation 2004; 77: 760-762
Odpowiedź
Autorzy odpowiadają: Dr Kanitakis podnosi problemy techniczne w ocenie ekspresji Flk-1 / KDR w próbkach biopsyjnych nerek. Chcielibyśmy podkreślić obecność na rysunku 2A naszego artykułu autofluorescencji błony podstawnej, która została odjęta podczas kwantyfikacji. Ponadto, półilościowa analiza została potwierdzona przez komputerowy system analizy obrazu (ImageJ, wersja 1.33u, National Institutes of Health) .1 Zgadzamy się z Dr. Kanitakisem, że ekspresja Flk-1 / KDR jest w znacznym stopniu uzależniona od liczby komórki; w istocie większość komórek mięsaka jest pozytywnych w stosunku do Flk-1 / KDR, i jest to dokładnie kwestia poruszona na ryc. 3 w naszym artykule.
W odpowiedzi na dr Edey: w naszym centrum mięsak Kaposiego stanowi prawie 50 procent wszystkich nowotworów po przeszczepie iz tego powodu mamy agresywny protokół przesiewowy, w tym serologiczną ocenę ludzkiego herpeswirusa 8 przed lub po transplantacji, lub w obu okresach (10 do 15 pacjentów co rok pozytywnie ocenia obecność wirusa) i staranne badanie skóry podczas każdej wizyty. Takie podejście pozwala na szybką diagnozę i zwiększa szansę na sukces z odstawieniem kalcyneuryny, jak sugeruje dr Edey.
Giovanni Stallone, MD
Antonio Schena, MD
Giuseppe Grandaliano, MD
University of Bari, 70124 Bari, Włochy
g. [email protected] uniba.it
Odniesienie1. Narodowy Instytut Zdrowia. ImageJ. (Dostęp do 4 sierpnia 2005 r., Http://rsb.info.nih.gov/ij/.)
Google Scholar
(7)
[więcej w: gabinet rehabilitacji kraków, leczenie przerzutów do kości, pta zabieg ]
[patrz też: korona protetyczna cena, dofinansowanie do aparatu słuchowego, olx świebodzice ]