Porównanie zarządzania medycznego z Misoprostolem i chirurgiczne leczenie w przypadku niewystarczającej ciąży cd

Aspirację wykonał badacz lub lekarz, który był nadzorowany przez badacza. Wszystkie kobiety skontaktowano się telefonicznie w dniu 8, aby zapytać o jakiekolwiek objawy, leki lub wizyty ratunkowe w szpitalu po leczeniu. Kobiety powróciły na wizytę kontrolną w dniu 15 (zakres, od dnia 13 do dnia 18). Chociaż w badaniach z randomizacją nie zidentyfikowano optymalnej dawki mizoprostolu, 800 mikrolitrów podawanych dopochwowo było najczęściej badanym schematem.7 Zatem dla kobiet przydzielonych do leczenia medycznego w naszym badaniu, cztery 200 .g tabletek (800 .g) misoprostolu (Cytotec) , Searle) zostały wprowadzone do tylnego fornix przez wziernik. Kobiety te powróciły w dniu 3 (zakres, dzień 2 do dnia 5). Jeśli wydalanie produktów zapłodnienia nie było całkowite (to znaczy, że woreczek ciężarowy był nadal zwizualizowany lub podszewka endometrium była większa niż 30 mm w ultrasonografii przezpochwowej), drugą porcję 800 .g misoprostolu podano dopochwowo. W dniu 8 (zakres, od dnia 6 do dnia 10), jeśli wydalanie produktów do zapłodnienia nie było jeszcze zakończone, zaproponowano aspirację próżniową. Kobiety powróciły na wizytę kontrolną w 15 dniu.
Kobiety otrzymywały 30 tabletek ibuprofenu (200 mg) i 20 tabletek kodeiny (30 mg) na ból i zostały poinstruowane, aby stosować ibuprofen głównie i narkotycznie w razie potrzeby. Otrzymali również uporządkowany dziennik, w którym zapisywali skutki uboczne, leki, telefony alarmowe lub wizyty w szpitalu, i byli instruowani, aby codziennie mierzyć ich temperaturę przez dwa tygodnie. Natężenie bólu rejestrowano w skali 10-cm w skali wizualno-analogowej, z większą liczbą wskazującą większy ból.13 Podczas każdej wizyty kontrolnej wykonano ultrasonografię przezpochwową, a badacz kliniczny przeprowadził badanie fizykalne, przeprowadził wywiad i zebrał strony pamiętnika. Ponadto, w dniu 15 wizyty, zmierzono hemoglobinę i każda kobieta ukończyła kwestionariusz oceniający akceptowalność leczenia i jakość życia. Rozmowę telefoniczną przeprowadzono w dniu 30 (zakres, od dnia 25 do dnia 35), aby ustalić, czy jakakolwiek kobieta poddana została dodatkowemu leczeniu. Kobiety z objawami potencjalnie związanymi z leczeniem badanym były przestrzegane aż do ustąpienia objawów.
Analiza statystyczna
Uznając, że prawdopodobieństwo powodzenia leczenia medycznego nie jest większe niż leczenie chirurgiczne z powodu wczesnej niewydolności ciążowej, 7 zaprojektowaliśmy to badanie jako badanie bezinnościowe. Sukces określano a priori jako całkowitą ewakuację macicy bez potrzeby aspiracji próżniowej w grupie leczenia medycznego lub powtarzane aspiracje w grupie leczenia operacyjnego w ciągu 30 dni po początkowym leczeniu. Na podstawie oceny klinicznej zdecydowaliśmy, że aby leczenie medyczne uznać za rozsądną alternatywę dla operacji, powinno być skuteczne u co najmniej 80 procent kobiet; ponieważ wcześniejsze dane sugerowały, że odsetek powodzeń wynosił 98 procent w przypadku interwencji chirurgicznej, 14 wybraliśmy absolutną różnicę 18 procent jako maksymalną akceptowalną różnicę między dwiema grupami terapeutycznymi, aby wskazać nie gorszą. Użyliśmy jednostronnego testu równoważności z poziomem istotności 0,05
[hasła pokrewne: medycyna estetyczna warszawa ursynów, pta zabieg, neurolog ostrołęka ]
[patrz też: elucja, odbudowa zeba cena, biszkopt z owocami przepis ]