Stenty do sirolimus-eluowania i paklitakselu do rewaskularyzacji wieńcowej cd

Drugorzędowe punkty końcowe obejmowały rewaskularyzację wywołaną niedokrwieniem zmiany docelowej, rewaskularyzację docelowego naczynia i uszkodzenie naczynia docelowego (zdefiniowane jako połączenie śmierci z przyczyn sercowych, zawału mięśnia sercowego i rewaskularyzacji docelowej naczynia z niedokrwieniem). Rozpoznanie zawału mięśnia sercowego opierało się na obecności nowych fal Q w co najmniej dwóch przylegających elektrodach i podwyższonej frakcji MB kinazy kreatynowej. Przy braku patologicznych załamków Q diagnoza zawału mięśnia sercowego opierała się na zwiększeniu poziomu kinazy kreatynowej do ponad dwukrotnej górnej granicy prawidłowego zakresu z podwyższonym poziomem kinazy kreatynowej MB lub troponiny I.
Rewaskularyzacja docelowej zmiany chorobowej została zdefiniowana jako rewaskularyzacja dla zwężenia w obrębie stentu lub w granicach 5 mm sąsiadujących ze stentem. Rewaskularyzację docelowej zmiany i naczynia uznawano za kierowaną przez niedokrwienie, jeśli zwężenie dowolnej docelowej zmiany lub naczynia wynosiło co najmniej 50 procent średnicy naczynia na podstawie ilościowej angiografii wieńcowej w obecności objawów niedokrwiennych lub objawów lub jeśli zwężenie wynosiło co najmniej 70 procent średnicy naczynia, nawet przy braku objawów niedokrwiennych. Określiliśmy post hoc alternatywną definicję pierwotnego punktu końcowego: połączenie zgonu z przyczyn sercowych, zawału mięśnia sercowego i klinicznie kierowanej rewaskularyzacji docelowej zmiany chorobowej ze zwężeniami co najmniej 50 procent w obecności objawów niedokrwiennych; przypadki rewaskularyzacji nie były brane pod uwagę, jeśli nie wystąpiły objawy niedokrwienne lub objawy.
Głównym drugorzędowym punktem końcowym angiograficznego podetapu była późna utrata światła w obrębie stentu, a także w granicach marginesu 5 mm proksymalnie i dystalnie do stentu ( w segmencie ). Inne angiograficzne punkty końcowe to późna utrata światła w stencie ( w stencie ), stenoza w stencie i w odcinku oraz restenoza binarna w stencie i w odcinku (opisana poniżej).
Udane stentowanie zdefiniowano jako końcowe zwężenie o mniej niż 50 procent średnicy naczynia po wszczepieniu badanego stentu, a sukces leczenia określono jako ostateczne zwężenie o mniej niż 50 procent średnicy naczynia za pomocą dowolnej interwencji przezskórnej. Zakrzepica w stencie została zdiagnozowana jako ostry zespół wieńcowy z angiograficzną dokumentacją albo niedrożności docelowej zmiany chorobowej, albo zakrzepu w obrębie uprzednio stentowanego odcinka.
Ilościowa angiografia wieńcowa
Angiogramy naczyń wieńcowych rejestrowano cyfrowo na początku badania, bezpośrednio po zabiegu, a następnie w badaniu kontrolnym i oceniano je w angiograficznym laboratorium rdzeniowym Szpitala Uniwersyteckiego w Bernie. Czytniki angiogramu nie były świadome typu wszczepionego stentu. Projekcja, która najlepiej pokazała zwężenie, została wykorzystana do wszystkich analiz. Pacjenci otrzymywali nitrogliceryny przed angiografią, a pomiary wykonywano na cineangiogramach. Wypełniony kontrastem, nieotwarty koniec cewnika został użyty do kalibracji. Cyfrowe angiogramy analizowano za pomocą automatycznego systemu wykrywania krawędzi (CAAS II, Pie Medical Imaging). Już wcześniej zgłoszono wiarygodność pomiarów ilościowych międzyobserver i interobserver.19
Pomiary ilościowe obejmowały średnicę naczynia referencyjnego, minimalną średnicę światła, stopień zwężenia (zdefiniowany jako średnica naczynia odniesienia pomniejszoną o minimalną średnicę światła, podzielony przez średnicę odniesienia i pomnożony przez 100) oraz późną utratę światła ( różnica między minimalną średnicą światła po zabiegu i minimalną średnicą światła podczas obserwacji)
[hasła pokrewne: nfz katowice sanatoria, aloe vera forever, dofinansowanie do aparatu słuchowego ]