Zbiorcza analiza mikroprzerzutów w szpiku kostnym w raku piersi ad 5

Wartości P obliczono testem log-rank. Tabela 3. Tabela 3. Wieloczynnikowe wskaźniki zagrożenia dla śmierci z dowolnej przyczyny, zgonu z powodu raka piersi, nawrotu choroby i odległych przerzutów w różnych odstępach czasu (dostosowane do badania). W połączonych danych średni czas obserwacji wśród osób, które przeżyły, wynosił 62 miesiące. Z 889 pacjentów, którzy zmarli podczas obserwacji, 667 (75,0 procent) zmarło na raka piersi, a 222 (25,0 procent) z innych przyczyn; 76,9 procent wszystkich zgonów nastąpiło w ciągu pierwszych pięciu lat. Zarówno ogólny wskaźnik zgonu, jak i wskaźnik zgonu z powodu raka piersi u pacjentów z mikroprzerzutami były istotnie wyższe niż odsetek zgonów wśród pacjentów bez mikroprzerzutów w szpiku kostnym (ryc. 1A i ryc. 1B). Obecność mikroprzerzutów pozostała znaczącym czynnikiem prognostycznym w odniesieniu do przeżycia, gdy kontrolowaliśmy wielkość guza, stopień złośliwości, przerzuty do węzłów chłonnych i ekspresję receptora hormonalnego w analizie wielozmiennej. W analizie wielowymiarowej z podziałem na części ryzyko wystąpienia zgonu z jakiejkolwiek przyczyny i zgonu z powodu raka piersi u pacjentów z mikroprzerzutami w porównaniu z pacjentami bez mikroprzerzutów było istotnie zwiększone podczas pierwszych pięciu lat obserwacji i później (Tabela 3). .
Nawrót choroby
W okresie obserwacji obserwowano nawrót raka piersi u 1192 pacjentów (25,3%). Spośród nich 969 pacjentów (81,3%) miało nawrót tylko w postaci odległej choroby, podczas gdy 447 pacjentów (37,5%) miało miejscowy nawrót (w piersi lub klatce piersiowej) lub nawrót w regionalnych węzłach chłonnych (samodzielnie lub w połączeniu z odległymi przerzutami); 80,9 procent wszystkich nawrotów wystąpiło w ciągu pierwszych czterech lat. Zarówno odstęp wolny od choroby, jak i okres wolny od choroby odległej (Fig. 1C i Figura 1D) były istotnie krótsze u pacjentów z mikroprzerzutami (p <0,001 dla wszystkich porównań, w teście log-rank); dla tych dwóch punktów końcowych, modelowanie regresji wielowymiarowej Coxa pokazało, że obecność mikroprzerzuty był istotnym predyktorem nawrotów tylko podczas pierwszych czterech lat obserwacji (Tabela 3).
Analizy podgrup
Rycina 2. Rycina 2. Szacunki Kaplana-Meiera dotyczące przeżycia wolnego od raka piersi i odległej od choroby wśród predefiniowanych grup pacjentów w zależności od obecności lub nieobecności mikroprzerzutów w szpiku kostnym. Kropkowane linie oznaczają punkt odcięcia po pięciu lub czterech latach wykorzystywany do modelowania metodą regresji Coxa. MR oznacza wskaźnik śmiertelności (stosunek śmiertelności wśród kobiet z mikroprzerzutami w porównaniu z odsetkiem osób bez mikroprzerzutów), wskaźnik częstości występowania IRR (stosunek częstości nawrotów lub zgonów u kobiet z mikroprzerzutami w porównaniu z odsetkiem bez mikroprzerzuty) i przedział ufności CI. Wartości P obliczono testem log-rank.
Przeanalizowaliśmy podgrupy pacjentów, którzy otrzymywali samo leczenie hormonalne lub chemioterapię, oraz pacjenci uważani za niskiego ryzyka, którzy mieli guzy nie większe niż 2 cm (pT1N0) i bez przerzutów do węzłów chłonnych, którzy nie otrzymywali ogólnoustrojowej terapii adjuwantowej
[więcej w: przychodnia chełm rejestracja, kiedy nie można oddać krwi, apteka internetowa leki na receptę ]
[podobne: apteka internetowa leki na receptę, korekcja laserowa wzroku, leczenie przerzutów do kości ]